ell

    Hej jag undrar om det är möjligt att byta skola till en skola med exat samma linje fast jag går i 2an på gymnasiet,. Jag har gått i ettan med hopp om att jag skulle trivas bättre i tvåan men känner att jag verkligen inte passar in alls. Finns det en chans att man kan byta till en skola där de i samma ålder har läst exakt hennes kurser. Eller hur fungerar det tacksam för svar

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Elle,
    om det finns ledig plats på en skola, kan rektor ta in dig. I vilken stad går du på gymnasiet och vilket program och inriktning går du? Detta frågar jag för att se om vi har uppgifter om var lediga platser finns.
    ***
    Angående det att du inte trivs
    Det är väldigt tråkigt att du inte trivs! Har du pratat med kurator på din skola? vad tror du anledning är för att du inte trivs?

    • ell : Hej jag skulle vilja börja design gymnaiset teknik inrikting design, finns det någon plats där?
    • Julia :

      Är det designgymnasiet-kungsholmen eller designgymnasiet-sickla du menar med "designgymnasiet"?

    • Vägledare :

      Det ser ut som att det skulle finnas ledig plats i årskurs 2 på inr. Design och produktutveckling på båda de skolorna: se lediga-platser/TE-design