Oliver
    Jag går första året på naturvetenskapsprogrammet. Jag kom in på mitt tredjehandsval men jag är inte säker om jag vill gå kvar här. Problemet om jag byter är att den andra skolan har läst historia 1 medan jag har läst samhälls 1 och så har dem börjat med fysik 1 vilket jag inte har gjort. Finns det något sätt att ta igen det jag har missat?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, vad tråkigt att du är osäker på om du vill stanna kvar på din skola! Det bästa du kan göra är att kontakta den skola som du vill byta till och fråga om det är möjligt - det är upp till mottagande skola att bedöma om det är möjligt med ett byte utifrån att du missat vissa kurser. /Lena, Syv