Lill
    Hej! Jag funderar på att byta skola (i annan kommun) då jag går ES och vi endast är två st i min årskurs och läser med andra klasser. Jag känner inte att jag trivs riktigt (då man går med olika klasser hela tiden och lärare favoriserar andra klasserna) . Nu till min fråga jag har fått svar att det finns plats på skolan jag funderar att byta till men jag kan inte bestämma mig! Nu är det endast två veckor kvar (och två dagar tills jag ska träffa syven på min skola) och jag tror inte jag kommer komma upp till ett 100 % beslut. Så därför undrar jag: Om jag säger att jag går kvar på min nuvarande skola är det möjligt att jag kan ändra mig när skolan nästan precis börjar eller kanske till och med en vecka in eller så (alltså att jag byter till den andra skolan om det fortf. finns plats)?

    Hoppas du förstår min fråga Tack på förhand!

    PS: Jag ska börja tvåan till hösten. Och jag kan inte fråga min syv detta då hon sa att jag inte kunde byta skola från första början medans syven på den andra skolan sa att det inte var några problem eftersom kommunerna har samarbete.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, oj, vilken svår fråga! Jag kan nog inte svara eftersom detta nog är upp till mottagande skola att bestämma. Du får helt enkelt fråga Syven där om du måste svara nu eller om du kan få betänketid och hur länge i sådana fall. /Lena, Syv