BrittMarie
    Hej, jag går tredje året på naturvetenskap linje med natur inriktad. Jag hat total poäng i min studieplan 2700, tentade av spanska 3,4,5, nu undrar jag om jag kan byta spanska för historia eller samhälle eftersom jag har fått bättre betyg på dem. Går det?

    1 Svar

    Lotta SYV
    Hej

    Jag ser inga hinder för detta tänk bara på att du ska ha dina kärnämnen (700p) och karaktärsämnen (1700p) och projektarbete 100p för ett slutbetyg med totalt 2500p.

    Sök upp din studie- och yrkesvägledare på din skola för att gå igenom studieplanen.

    Lycka till!//Lotta