Nicole
    Hej jag gick första året inrikting film/tv men när jag börja tvåan så bytte jag till natur och till en annan skola (går om ettan) har nu gått här snart en vecka och känner verkligen att jag har gjort fel med att byta. Jag undrar om det är möjligt att byta tillbaka till min förra skola,inriktning och klass alltså att börja tvåan med mina klasskamrater så som jag egentligen skulle haft gått. Går det eller är det bara att gilla läget?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Nicole!
    Det finns inga förbud mot att byta skola och/eller program flera ggr.
    Du får kontakta rektor på din gamla skola och fråga om din plats fortfarande är ledig.
    Finns det plats, kan du byta tillbaka. Glöm inte att få vårdnadshavarnas samtycke. Du är ännu inte myndig.
    Lycka till!
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare