Miranda
    Hej! Jag började i gymnasiet 2011, gick då på Hälsa och Kroppsvård. Gick i linjen i 2 år och hann börja i trean, innan jag bytte till Frisör. Fick börja i 2an direkt på Frisörlinejen, och går nu i 3an igen. Det är 88 dagar kvar till studenten, men jag vill verkligen byta linje. Jag vill byta tillbaka till Hälsa och kroppsvård, och gå klart sista året på den linjen. Är det möjligt? Tacksam för ett snabbt svar.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej, kontakta rektor på den utbildningen dit du vill byta, gör det nu på en gång. Det är rektorsbeslut, kan dock bli ett nej i fall du fyller 20år detta kalenderåret p ga du då från 1juli tillhör KOMVUX och du får definitivt inte läsa på gymnasiet nästa år om du går å k tre klart nu därför måste du byta innan terminen är slut in till åk två. Lycka till! Med vänlig hälsning, Mikael syv