Lisa
    Hej, min familj bor sedan en tid tillbaka i Kanada. Min son skulle ha börjat 3:an på Ekonomisk linje förra hösten i Sverige men började då i grade 12 i high school (deras sista år). Han tog sin graduation och har nu påbörjat studier på Ryerson University i Toronto. Vi ska flytta tillbaka till Sverige efter detta läsår, kan han då söka direkt till ett svenskt universitet? (han läser nu ett program som heter: Environmental and urban sustainability).

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Lisa,
    jag råder din son att se om han hittar ett program i Sverige som liknar det programmet han läser i Canada och kontakta studievägledningen på det programmet.
    Högskoleutbildningarnas gemensam hemsida i Sverige är www.studera.nu

    De utbildningar på högskolenivå som i Sverige är sökbara bör kunna hittas på en sida där man gör ansökan - www.antagning.se

    Vänliga hälsningar
    Julia syv