Adam
    Går det på något sett byta ut ämnen man har i sitt slutbetyg?

    Jag har 800p icke godkänt, och komvux har inte de kurser jag saknar betyg i, vilket betyder att jag inte kan läsa upp just dom kurserna där.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, jo, du ska ha möjlighet att Behörighetskomplettera kurser upp till grundläggande behörighet för högskola. Om inte ditt Komvux har kurser så ska du ha rätt att läsa upp dom på ett annat Komvux som har kurserna. Jag är dock inte expert på just Komvux så jag rekommenderar att du bokar tid med en Syv på ditt Komvux för att få korrekt information. Du ska då säga att du vill Behörighetskomplettera. /Lena, Syv