Jakob

    Hej! Jag gick precis ut gymnasiet. När jag gjorde mina individuella val i 2:an så valde jag att lägga till Engelska 7, Matte 5 och Matte specialisering. Jag har nu efter kommit på att det var dumt att jag valde matte specialisering istället för till exempel Geografi då jag hade kunnat ha möjlighet att få mycket högre betyg med Geografi istället t.ex. Det jag gjorde då var att jag tog bort min specialisering för att höja mitt meritvärde då jag hade en kurs "för mycket" Om jag då hade valt geografi istället hade jag kunna ta bort ett E från en annan kurs. Är detta möjligt att göra i efterhand? Alltså att lägga till t.ex Geografi till mina betyg och ta bort ett betyg som jag fått E på? Tack på förhand!

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Om du har fått Examensbevis -nej.

    Om du har fått Studiebevis, gör du planering med SYV på komvux mot examensbevis och ni bestämmer tillsammans vilka kurser som ska ingå i ditt examensbevis.