Hugo
    Har tänkt söka till ämneslärare mot arbete i gymnasiet med inriktning i idrott och hälsa samt naturkunskap på malmö universitet under hösten 2023.

    Såg dock att naturkunskap 2 var en behörighet men studerade naturvetenskaplig specialisering under gymnasiet då jag gick natur natur. Har jag trots allt behörighet att söka programmet ändå trots att jag ej läst just naturkunskap 2 men har läst naturvetenskaplig specialisering?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Hugo,
    om du har godkända betyg i alla kurser som jag nämner här: fysik1a, kemi1 och biologi1 (alltså, i alla tre kurser) då behöver du inte läsa naturkunskap 2, utan du är behörig genom "ersättningskurserna". Naturvetenskaplig specialisering har inte med det att göra.