Sarah

    Hej! Jag tänkte söka till sjuksköterskeprogrammet i höst där naturkunskap 2 är ett krav. Jag har inte läst Na2, men har ämnen/poäng inom vård- och omsorg som man kan få byta ut Na2 mot. Är det bytet någonting jag behöver meddela manuellt vid ansökan, eller syns det automatiskt i min ansöka att jag är behörig ändå även fast betyg i Na2 saknas?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Sarah,
    du ska inte behöva meddela Antagning.se om att du är Behörig. Om du är behörig (även om det är genom en av de ersättningsmöjligheterna) så blir du bedömd som behörig sökande. Du kan annars kontrollera och få det bekräftat av de som jobbar på Antagning.se - tel.nr 0771-550720 och telefontid är kl.9-16 på vardagar.
    Lycka till med din ansökan!