Denis
    Hej!

    Jag går i trean och tar studenten när som helst. Jag går ekonomi juridik men är lite kluven på vad jag vill arbeta med, har många intressen och det är allt från åklagare till entreprenör till läkare och till pilot. Jag undrade om det gick att byta linje helt nu till pilotyrket och plugga t.ex fysik i komvux? Är det möjligt och hur ska jag gå till väga om det nu är så att jag vill bli pilot i framtiden?

    Tack för svar!

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Denis,
    du söker till komvux i den kommunen där du är folkbokförd. Sök läsa fysik 1a, som är en kurs på 150 gymnasiala poäng och kan läsas på heltid på 7.5 veckor eller på halvtid på 15 veckor. Utbildningar till pilot ges i Sverige både som subventionerare, inom yrkeshögskola som som privata utbildningar, där du betalar själv hela summan för vad utbildning kostar. Se en lista på yh-utbildningar till pilot på yhguiden.se/resultat?Education.text=pilot

    Studie- och yrkesvägledare