Maks
    Hej! Jag pluggar för tillfället till civ.ing i datateknik och undrar om det skulle vara möjligt att fortsätta läsa min specialisering i datateknik vid en annan studieort? Just för att jag tycker att specialiseringarna som finns på kth verkar mer intressanta än de som finns på min högskila.

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Maks,
    om det är till det här programmet som du vill byta, var god ställ din fråga till personal på KTH, exempelvis kan du maila till föjande mailadress:
    [email protected]

    Liselotte

    Att byta utbildningsort är inte en rättighet. Möjlighet kan, dock, finnas, men det beror på många olika omständigheter, bland de viktigaste är: om ledig plats finns på den utbildningen dit du vill byta + om upplägget på de två utbildningarna är identisk eller mycket liknande.
    Frågor om möjlighet att byta - bör ställas till personal på den utbildningen dit man vill byta.
    Vänligen
    och Lycka till!
    L.