dennis
    Hej, Jag bor i ljusdal i hälsingland, undrar om man ska börja barn och fritidsprogrammet 3e året men vill flytta till en annan ort men ändå börja på ett barn och fritidsprogram måste man gå om ett år då eller kan man hoppa in i 3e året eftersom jag har godkänt i alla kurser här på slottegymnasiet men vill byta till en annan ort men fortfarande ett barn och fritidsprogram?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det brukar vara lättare att byta till annan skola om man byter till samma program eftersom man oftast har läst samma kurser- OM det finns plats på skolan såklart. Sedan är det ändå upp till mottagande skolan att bedöma om det tar in dig eller inte. /Lena, Syv