Belkisa

    Jag undrar hur man byter från en högskola till en annan? Jag hade även velat tillgodoräkna mina betyg så att jag inte behöver börja om. Jag mailade den högskolan jag vill byta till, men syv är väldigt kort i sina svar och det känns nästan som att hon inte orkar hjälpa mig. Jag har ansökt nu inför kommande termin men behöver jag göra något utöver det? Jag har hört något om att fylla in en blankett angående byten.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hejsan, du frågar tyvärr på fel stället. Du måste fråga på det lärosäte dit du vill byta, men du kan också kontakta UHR, universitets- och högskolerådet eller se om det finns information på någon av UHR´s hemsidor.

    Byta på annat sätt än genom att söka till utbildning på ett nytt lärosäte och om man bli antagen, ansöka om Tillgodoräknande av tidigare utbildning, är ett Undantag och kan inte garanteras någonting kring, generellt sett. Blanketter som brukar finnas handlar om att ansöka om tillgodoräknande av tidigare utb. men då måste man först komma in via www.antagning.se - alltså bli ANTAGEN på det nya lärosätet.