Julia SYV på FrågaSYV

    Hej,
    för att uppfylla kraven för examensbevis från ekonomiprogrammets inriktning Juridik måste eleven ha betygen i alla de kurser som ingår i den inriktningen: EK/juridik. Vilka kurser det är - var god se i Programplanen för EK.
    Följande kurser ingår i EK/juridik:som inriktningskurser och det är just Inriktningskurserna som utgör skillnaden mellan inriktningarna.

    Inriktning på de flesta program, bl.a på Ekonomiprogrammet på gymnasiet brukar läsas under årskurserna 2 och 3. Det är sällan som man kan hinna läsa alla inriktningskurserna under årskurs 3, om man ej läst i alla fall någon av kurserna under årskurs 2.
    Om din skola kan ge dig möjlighet att läsa kurser så att du uppfyller kraven och ta ut examensbevis från EK/juridik - är en fråga som du måste ställa till personal på din skola; mitt råd är att du pratar med SYV-en på din skola.