Jenny
    Hej! jag går nu Samhälles linjen på Mimers-hus men trivs inte alls och vill byta linje. Det har redan gått en månad och jag är rädd att jag är för sen. Jag vill gå en estetisk linje men teater eller bild och form. Jag tycker så jätte mycket om skolan men ingen av linjerna som finns där. Hur ska jag göra? Byta eller inte?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, än så länge är det ju relativt tidigt på terminen så du kanske ska försöka byta nu innan det är försent. Kanske kan det ändå vara bra att boka tid med din Syv på skolan och samtala om ditt byte så det blir bra andra gången gillt.

    Om du vill byta så är det mottagande skola som får göra en bedömning om de kan ta emot dig. Du får helt enkelt kontakta dom och så är det dom som bestämmer. /Lena, Syv