Anonym
    Ah tjenare! Det är så att jag ska byta från El och Energiprogrammet till Teknikprogrammet nästa termin , det betyder att jag ska börja om alltså.

    Min fråga är om ni har tips för att studera lättare (studieteknik, studieplanering, sova, motivationen o.s.v.). Så jag blir van med att plugga mycket, vill helst få högt betyg på alla ämnen så det blir "lättare" och komma in på Högskolan.
    Jag märkte att El och Energiprogrammet var inget för mig. Jag känner många som går/har gått på Teknikprogrammet som verkligen tycker att det är kul. desutom gillar jag Fysik, Teknik och Matte har jag ej svårt med.

    Tacksam för svar och ha en bra dag ! :)

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej, vi vill tipsa dig om den här sidan http://www.gymnasieguiden.se/informeras/tips-om-studieteknik som vi tycker ger bra råd: enkla praktiska "hänvisningar" om hur man bör organisera sitt pluggande. Sedan är det också sant att vi är alla olika och vi kan därför inte garantera att de tipsen passar dig till 100 procent, men vi tycker att du borde i alla fall hitta något där som blir till hjälp! Återkom gärna sen och berätta vad du tycker! Med vänlig hälsning, Mikael syv