K
    Hey!

    Excuse me for writing in English.

    It is my third year in university studying 100% taking student loan + grant. I know that you need to finish/pass 75% that is 45hp to remain entitled for CSN grant/loan during a study year.
    My question is, do self-contained courses count as well or does it have to be strictly within my program courses to get CSN loan/grant?
    I'm planning to have self-contained courses (100% 60hp) for the entire study year and then pick up my third year program courses next year Autumn 2022.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej K!
    Frågor om studiemedel besvaras bäst av CSN, därför att beslutet fattas där. Vi på FRåGA SYV kan ge endast mycket övergripande (allmän) information kring studiemedel. Oavsett vad någon annan säger till dig (inklusive oss) blir det sedan såsom CSN beslutar, därför vinner du på att ställa din fråga till de som jobbar på CSN och få svar direkt från de som kommer fatta beslut.
    Hoppas du får ett svar från CSN som du blir nöjd med. Lycka till!