Student

    Hej! Jag undrar hur Chalmers gör sin antagning till sina masterprogram för studenter som studerat på annat universitet? Jag har inte studerat på Chalmers, men skulle vilja ansöka till ett masterprogram där som jag kommer vara behörig till efter min kandidatexamen. Vad tar de hänsyn till vid antagningen (t.ex. totala antalet högskolepoäng, betyg, relevant arbetslivserfarenhet osv)?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Hanna,
    Chalmers (tekniska högskolan i Göteborg) är ett av de få icke-statliga lärosäten. De får därför införa egna regler som avviker från de reglerna som gäller för alla statliga högskolor och universitet.
    Du får bäst svar på din fråga om du läser information om behörighet och antagning på Chalmers egen webbplats (hemsida). Du kan annars vända dig till studievägledare på den institutionen där du vill studera alternativt till antagningsgruppen på Chalmers.