Christoffer
    Hej, inne på där jag söker gymnasium.
    Kan jag söka på bara ett gymnasium? eller är det väldigt riskabelt? jag har valt teknik- media och har meritvärdet 232. känner mig ganska säker på att jag kommer in?
    och inget annat jag vill söka till heller.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, eftersom du inte vet antagningspoängen i förhand så kan det vara en risk att bara ha ett val - men eftersom du i omvalet april/maj kan lägga till val om du via den preliminära poängen då ser om din poäng kommer att räcka eller inte så behöver det inte vara en jätterisk i första omgången. I andra bör du dock vara bussäker! För sen finns inga fler chanser. /Lena, Syv