Anna-Maria

    Går det att utöver en 4-årig examen som civilekonom (Civilekonomprogrammet 240p)läsa ett år extra (5år) till en masterexamen? Om det går att göra på detta vis, finns det möjlighet att själv bygga sin egna kursplan eller hur funkar det?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej!
    om du kommer in på ett masterprogram och anser att du redan har läst en del av kurserna som ingår i programmet, ansök om tillgodoräknande av tidigare utbildning.
    Om du vill läsa ett år på avancerad nivå och inte 2, så titta i så fall på Magisterprogram, de är 1-åriga (på 60 hp). För övrigt ta gärna kontakt med studievägledare som jobbar på de institutioner där utbildningar ges som intresserar dig.