Benjamin
    Hej!
    Kan jag få högskolebehörighet för att läsa till civilingenjör om jag går på industritekniska programmet?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det kan vara svårt att hinna med alla kurser som krävs även om många gymnasium erbjuder att komplettera med vissa kurser. Läser du till Matte 2 på Industri så kan du sedan söka ett Tekniskt basår där du kompletterar med resten av kemi, fysik och matte. Du kan läsa mer om basåret på t.ex KTH i Stockholm här http://www.kth.se/utbildning/program/teknisk-basutbildning

    Basåret finns dock på högskolor i hela Sverige. /Lena, Syv