omar

    Jag undrar om det finns antagningspoäng för denna utbildning. Jag sökte i UHR statistik men jag fick bara antal personer som anmälde sig och antal 1:a hand anmälda (vilket jag inte förstod). Betyder detta att alla som har behörigheten som krävs får komma in?

    • Anna : På vilket lärosäte? Civilingenjörsprogrammet men på vilken skola? och exakt vad heter det programmet? Tips - hitta rätt utbildning (program) på www.studera.nu där brukar statistik finnas vad gäller tidigare antagningsomgångar som är både lätt att hitta och ganska lätt att förstå sig på!

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej,

    kika på studera.nu/jamfor-utbildning/?q=civilingenjör - det finns 202 st. Civilingenjörsprogram med start HT2020 på olika svenska lärosäten. Du måste uppge Exakt Vilken utbildning du menar för att ge oss chans att ge dig svar.
    Hitta din utbildning i listan, länk ovan. Du kan där också hitta antagningsstatistik.

    • : Det löste sig. Tack så mycket!
    • Anna : vi på Fråga syv är glada om våra svar blir till hjälp! Lycka till!