Mikael SYV på FrågaSYV

    Det vi vet om yrket controller, visar vi på Yrke Controller>>

    Och yrket är icke reglerat, dvs arbetsgivare bestämmer om vilken utb de tycker man ska ha. Du får gärna kika på platsannonser och kontakta de arbetsgivare som du vill jobba för.

    Prata även med studievägledare på ekonomiprogrammen; de kan ha erfarenhet ang vilka utb kan leda till anställning som Controller.