Celinn
    Hej! Mitt namn är Celinn och jag studerar Criminal Justice på en Amerikansk institution. Jag funderar på att ta en Bachelor inom Criminal Justice men med en koncentration i Forensic Science och minor i Psykologi. Å andra sidan är jag osäker på hur en bachelor inom detta skulle fungera senare i Sverige då jag kanske vill flytta tillbaka och fortsätta mina studier där (Master och/eller doktorand). Skulle jättegärna vilja ha hjälp med detta då det påverkar mina beslut här framöver.

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Celinn,
    jag rekommenderar att du tar kontakt med studievägledare på de utbildningar i Sverige där du senare vill läsa - för att det är just de studievägledare som har specialkunskap inom det område.
    Vänligen
    Julia