Tessie
    Hej jag undrar om jag exempelvis får en plats på typ juridik programmet och får ett lån från csn men kommer på att programmet inte passar mig och vill byta till ett annat program på samma universitet måste jag då ansöka om ett helt nytt lån eller?

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Tessie,

    Studiemedel söker man hos CSN för ett visst typ av studier och i fall man avbryter sina studier, söker man på nytt - för nya studier. Men så Iänge du inte har skuIder tiII CSN,och har tiIIfredstäIIande studieresuItat /får godkända betyg/ - så finns det inte någon anIedning för CSN att neka dig StudiemedeI.

    HäIsningar

    Peter SYV