T.I.M
    Hej.

    Jag ligger ett par poäng, inte en hel kurs, från poängkravet jag har på mig för att få CSN beviljat, men de poängen är missade på grund av att jag blev sjuk krasslig dagarna innan tentamen och gjorde ett PCR-test.

    Kan det godkännas som anledning att CSN omprövar beslutet och ger mig dispens på dom poängen? Eller måste mitt test faktiskt varit positivt, eller hade inte heller det räckt som anledning utan jag hade behövt varit sjukskriven?

    Jag gick basår 19/20 och första året på nuvarande utbildning 20/21, då gäller det väl att jag måste klara 75% av mina HP, eller har jag missuppfattat deras information?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej,
    de frågorna kan vi inte svara på. Det är CSN som beslutar i frågor om studiemedel. Reglerna läser man på www.csn.se och undantagen är (per definition) inte reglerade - alltså tittar handläggarna på CSN på just den situationen som har uppstått och förhoppningsvis kan bevilja ett undantag.
    Ansök om undantag hos CSN, motivera så bra du kan: beskriv utförligt varför det fanns "bra anledning" till att du inte kunde "ta" så många godkända poäng som kravet var.
    Svarar CSN - nej, då kanske du kan överklaga och be dem att ompröva beslutet. Och lycka till!