Martin
    Hej!

    Har 3 snabba frågor! Jag gick nyss ut 1an på gymnasiet inom el och energi, till 2an valde jag Dator och Kommunikations utbildningen. Mina frågor är:

    1. Vilka yrken kan man få av detta?

    2. Yrkena jag kollat på är Nätverkstekniker samt IT-Säljare

    3. Kan man lästa till IT-säljare/Nätverkstekniker på högskolan efter min utbildning? För allt jag hittat hittills på nätet har krävt massa extrakurser som jag inte kommer få alls i min utbildning?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ja, de yrken du nämner är ju bland annat möjliga yrkesutgångar från El/data. Inom Yrkeshögskolan bör du kunna hitta en hel del utbildningar som kanske kan vara alternativ efter du gått ut.

    http://www.yhguiden.se/resultat?Category.id=1&Municipality.county=&Education.text=&Education.rate=&Education.studyform=&Education.range=&Education.length=&Instance.available_slots=0

    Extra fiffigt är det om du väljer kurser så du även får en grundläggande behörighet - då breddar du dina möjligheter inom både högskola och Yrkeshögskola. /Lena, Syv