Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Victor;
    Dator- och kommunikationsteknik på EE
    Du lär dig att installera, administrera, underhålla och reparera dator- och kommunikationssystem.  Du lär dig även om informationssäkerhet. - Det är alltså, inom DATA/IT, ett område under snabb utveckling och även nya yrken tillkommer - så det är inte alls omöjigt att kunna jobba i ett yrke som idag ännu inte finns.... om 2-3 år, menar jag.
    Sedan, kan också utbildningar på eftergymn.nivå finnas även i andra former än högskola, t.ex inom yrkeshögskola.
    ****
    Det vi vet idag om vad man kan jobba inom efter inriktningen Dator- och kommun.teknik på EE är följande: IT-teknikerteknisk säljareserviceteknikerelektronikreparatör och nätverkstekniker