Annsophie
    Min dotter är intresserad av mode/design. Vad ska hon välja för linje och vad krävs betygsmässigt när hon går ut nian?
    Tack...

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, dottern kanske kan kika på Estetiska programmet alternativt Hantverksprogrammet - båda dessa kan ha design i olika former i sina kursutbud. Vad som krävs betygsmässigt är svårt att säga eftersom det växlar från år till år beroende på de olika sökandes betyg. Syv på dotters skola kan säkert visa statistik på skolor i närområdet så ni får en hum om hur det brukar se ut. /Lena, Syv