Emma
    Hej jag har nyss börjar andra åtet på natur natur, och jag undrar om kemi 2 är svårare än kemi ett, eftersom fet gick dåligt för mig i de små proven i kemi 1, men i kursproebt så fick jag ett E och klarade kursen, tror du man kan klars kemi Kemi 2 om jag lägger mycket med tid på det och undrar om jag kan byta inriktning även om bi redan har börjat?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Har man godkänt betyg i kemi 1, har man förutsättningar att klara nästa kurs, kemi 2.

    ang. Byta inriktning, beror på vad just din gymnasieskola kan erbjuda. Prata med syv på din skola.

    Studie- och yrkesvägledare