Hej Anonym, är du redan utbildad Djurvårdare/Djurskötare eller fundera du på att utbilda dig? Inom Djurvård (eller snarare DjurHälso-vård) finns ett mindre antal reglerade yrken där strikta krav ställs på de som får lov att jobba inom de yrken, se framtid.se/yrke/djurhalsopersonal men Djurvårdare/djurskötare nämns inte bland de yrken. Jag drar därför slutsats att det blir upp till arbetsgivaren att bedöma vem som får lov att jobba, vem hen ger anställning eller uppdrag till. Och olika arbetsgivare kan göra olika bedömningar, bl.a baserade på det exakta innehållet i arbetsuppgifterna och grad/omfattning samt prognos för de sjukdom eller tillstånd som arbetssökande har.
    Jag rekommenderar att du samråder med den behandlande läkaren, bl.a att du frågar efter prognos på hur hen tror det kommer att bli för dig i framtiden: vi hoppas du kan få rätt hjälp t.ex rätt medicinering, och bli helt symptomfri.
    Enligt sammanställningen på gymnasieguiden.se/informeras/haelsokrav-i-olika-yrken bör man vad gäller Krampsjukdomar undvika följande yrken: Elektriker, Sjömansyrken, Flygyrken, Yrken med svetslågor, Yrken där man jobbar på höga höjder. Yrkesförare är ett "gränsfall": man måste ha varit krampfri i minst fem år för att få lov att köra yrkestrafik.
    Djurvårdare nämns inte, så min bedömning är att det borde gå att utbilda sig till, och jobba som djurvårdare, även om man har epilepsi.