Katta
    Jag har blivit antagen på mitt förstahandsval som jag tackade Nej till, under resten av mina gymnasieansökningar står det att jag har blivit antagen till ett högre rangordnat val och att jag icke är reserv till det valet. Betyder det att jag inte har kommit in på något gymnasium?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ja, dessvärre betyder det att du inte har en plats på gymnasiet just nu. Om du kommer in på ditt förstahandsval så ramlar alla underliggande val bort och har du då tackat nej till ditt förstahandsval så har du ingen plats. Kontakta din Syv om hen går att kontakta under sommarlovet eller din Gymnasieantagning i länet så du får hjälp med att komma in någonstans. Kontaktuppgifter bör stå på din inloggningssida om du sökt via nätet. Lycka till!/Lena, Syv