Emma-Karin
    Hej.

    Jag såg på er frågesida att man faktiskt kan få dubbel examen på ett yrkeprogram. Så här står det i slutet på inlägget:

    Fördelen med ett yrkesprogram är att det ger dig en viss erfarenhet inom yrket, ett nätverk via praktiken och yrkeskurser som ger dig praktiska färdigheter. Kompletterar du ett yrkesprogram med högskoleförberedande kurser så kan du gå ut med en dubbel examen vilket inte är så tokigt.

    /Lena, Syv

    Då innebär det alltså att eleven får dubbla examensbevis? En yrkesexamen och en högskoleförberedande examen? Bara så vi förstått det hela rätt.

    Stort tack för hjälpen!

    Med vänlig hälsning/Emma-Karin

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ja det stämmer på sätt och vis - utifrån ett yrkesprogram så får ju eleven en sk gymnasieexamen och den kan bestå av enbart en yrkesexamen men även innehålla en grundläggande behörighet till högskola om eleven har läst till de kurser som krävs för denna. /Lena, Syv