Johanna

    Tar snart ut min kandidat i Medie- och kommuninaktionsvetenskap men är även intresserad av HR. Vad är det bästa vägen till att inkludera HR i mina studier, kan jag ta en dubbelkandidat på något smidigt sätt, eller ta ett masterprogram som kan underlätta?

    • Jelena : Prata med studievägledare på de institutioner där relevanta utbildningar ges. Se också vad arbetsgivare efterfrågar. Master ligger annars på högre/Avancerad nivå.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej, sök både till masterprogram och till ännu ett kandidatprogram och även till fristående kurser - se var du kommer in; samråd med Studievagledning på högskolenivå och hör med ”branschen ” ang vad arbetsgivare föredrar för utbildningar...