Hej,
    jag ser att kandidatprogrammet i Mänskliga rättigheter erbjuds på Lunds universitet & på Enskilda högskolan i Stockholm. Jag antar att du redan besökt utbildningarnas egna webbplatser: lu.se/lubas/i-uoh-lu och ehs.se/kandidatprogram-i-manskliga-rattigheter - se vad som står på webbplaserna där det berättas om utbildningar om "efter utbildningen"/karriärmöjligheter. Om du inte hittar, var god kontakta studievägledare som jobbar på institutionerna som erbjuder de utbildningar.
    Det kan annars finnas tillfälliga Projekt (som varar ofta upp till 3 år) där man kan få rollen som projektcoordinator eller som projektledare och det finns även ett antal yrken som kräver "vilken som helst"-3årig högskoleutbildning, t.ex Arbetsförmedlare, Studiestödsutredare, utredare på FK, civilutredare hos Polisen.