Shanga
    Jag har ett enormt intresse för sport och skulle gärna vilja utbilda mig till sjukgymnast eller något liknande. Jag vill även hålla på med företagande och kanske kombinera min sjukgymnast utbildning med ett eget företag. UF på gymnasiet skulle vara toppen. vad ska jag gå för linje för att få kunskaper för båda målen?

    /Shanga

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det finns ju olika idrottsgymnasium - här på Gymnasieguiden kan du leta upp vilka som finns nära dig.

    Ekonomiprogrammet är ju annars ett program som du kan kolla närmare på - på många skolor går det att kombinera med idrott. Även Handelsprogrammet kan vara ett alternativ som ger mycket praktisk kunskap om hur du startar företag och samtidigt lär dig service och branschkunskaper.

    Har du dock som mål att gå på högskolan och bli sjukgymnast så kan ett högskoleförberedande program vara ett alternativ som tar dig i mål snabbare.

    /Lena, Syv