Yilmaz

    Hej jag undrade bara om , det krävs att läsa om alla matte C böckerna 1c,2c,3c, och 4. Jag har just klarat av alla matte B böckerna upp till 3B. Jag tog examen i ekonomi men vill studera civilingenjör i rymd på Luleås tekniska högskola där de kräver matte 4. Måste jag då läsa om dessa matte C böcker eller är det bra nog att göra direkt komvux på matte 4 ?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej, du är behörig läsa matematik 4 om du har godkänt betyg i matematik 3b.
    Vänligen
    Julia