Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej,
    eftersom undervisningsspråk är Svenska (på nationella svenska gymnasieprogram) då är svenska språket jätteviktigt att ha "bra grepp om"! :) Lära sig många svåra svenska ord, bland annat... alltså kunna svenska så pass bra att man förstår texter som består av långa meningar och innehåller många svåra ord. Detta gäller i princip alla utbildningar där undervisning ges på svenska.
    ****
    Just specifikt på EK/ekonomi är matematik - ett av de viktigaste ämnena. Man läser "medel-svårt" spår i matte, b-spår och 3 kurser: matte 1b, 2b och 3b är obligatoriska. Innehåll i mattekurserna kan du se på www.matteboken.se
    ****
    Du får gärna kika på Programplanen för EK: den generella programplanen för ekonomiprogrammet ser du Här.