Marcus
    Är det mycket plugg på Ekonomi programmet inriktning juridik?
    Vilket Högskole förberedande program innehåller minst plugg?

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden
    Hej Marcus,
    alla högskoleförberedande program innehåller mycket plugg, men minst matte är det på Estetiska programmet. Mest matte är det på Teknik och Naturvetenskapliga samt på ekonomi /inriktning Ekonomi/.
    På samtliga högskoleförberedande program läser man Svenska 1, 2 och 3 samt Engelska 5 och 6. Matte är det olika mycket /minst på Estetiska/.
    Du kanske skall titta närmare på Estetiska programmet, inriktning Estetik och Media. På Estetiska läser man Idrott och hälsa 1, 100 p. Matte slutar på 1b.
    För övrigt, så är alla gymnasieprogram = studier på heltid i tre år. På de yrkesförberedande ingår det minst 15 v. praktik. På samtliga program måste man göra Gymnasiearbete, 100 p.
    Så det är ganska mycket plugg på gymnasiet. Studier på heltid är jämställda i "arbetsinsats" men heltidsjobb.
    Mvh
    Liselotte SYV
    Liselotte