Javiera
    Hej! Finns det ekonomiprogram eller samhällsprogram med inriktning musik?

    Är verkligen intresserad av musik men samtidigt så vill jag gå en av dom här programmen! :)

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, dessvärre så finns inte just dessa program med musikinriktning - vissa skolor har dock fått tillstånd av Skolverket att utifrån t.ex. ett Samprogram lägga in musikkurser men dom är inte så många. Kolla med din Syv om du har en sådan skola i Alvesta.

    Annars är ju Estetiska programmet ganska likt Samhällsvetenskapliga programmet i grunden - du får nästan samma behörighet till högskolan sånär som på en mattekurs. Kanske kan vara värt att kika lite extra på just Estet/musik eftersom det verkar vara ett så stort intresse. /Lena, Syv