Nathalie
    Hej kan man jobba sen i framtiden med något inom flygvärd liksom något med nätverk elr så men som tillhör flygvärden om man har gått på el och energi-dator och kommunikation? Och om man behöver vara högskoleutbildad vad för utbildning måste man ha? Om man kan så vad för jobb kan man få. Tacksam för snabb svar..

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, om du vill jobba som flygvärd så utbildar ofta flygbolagen dig eller vissa externa utbildare som t.ex dessa http://www.catofsweden.com/

    Du brukar behöva en högskolebehörighet så det är ju bra om du kompletterar El-programmet med de kurser som du behöver, Engelska 6 + Svenska 2+3. Ofta är erfarenhet inom någon form av serviceyrke bra. /Lena, Syv