jonas
    Hej! jag går el och energiprogrammet inriktning elteknik ,andra året. Jag känner mig inte riktigt sugen att bli elektriker efter gymnasium. Jag har läst mycket om Nätverkstekniker och det intresserar mig mycket, många säger till mig att jag borde ha valt dator - och kommunikationsteknik då istället. Så frågan är komma jag ändå kunna jobba med Nätverk eller måste jag starta om från början? hoppas du förstår har lite svårt att förklara genom dator:)

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Jonas,

    Du kan i programplanen för El- och energiprogrammet << se vilka kurser som ingår i inriktningen Dator och kommunikationsteknik - och de kurserna får också läsas som Programfördjupande, om man går en annan inriktning som t.ex du går en annan inriktning men om din skola kan erbjuda dig läsa de kurser som på inriktningen Dator och kom.tek läses som inriktningskurser - att du läser de som programfördjupande och/eller som kurser inom individuellt val eller som utökade, extrakurser.

    Finns det inriktning Dator och kommunikationsteknik på din gymnasieskola? Kan din skola erbjuda dig de kurser som ingår i "rätt inriktning"? Du måste boka tid hos syv på din skola och diskutera detta.

    Bästa hälsningar

    ANNA