Kristina

    Hej! Min 19årige son började på folkhögskola i Stockholm idag. Fick reda på att han var antagen i sista stund så vi har ej hunnit ordna med boende. Finns det något elevhem i Stockholm där man kan hyra in sig om man går Folkhögskola?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Kristina!
    Vi på FRåGA SYV känner inte till sådan möjlighet, tyvärr. Fråga gärna på den folkhögskolan där din son är antagen. De borde kunna svar på den frågan. Jag blir förvånad om de inte fick den frågan förut. Och även om de svarar nej, är det ju så att de borde kunna ge några tips eller försöka hjälpa till. Skolan borde ju vara intresserad att behålla de studerande som de antagit - så jag hoppas de kan bistå med någon sort hjälp i den frågan.
    tips! fråga om din son kan läsa på distans. Nu i Covid-tider går många utbildningar "över" till distans. Så, det är inte omöjligt att hela hans utbildning ska ges på distans, men även om så inte är fallet - fråga om just han kan läsa på distans och ej behöva flytta till Sthlm.
    Vänliga hälsningar och lycka till!
    Julia