Israa
    Hej! Jag heter Israa och just nu går jag i NA1. Det går hyfsat bra för mig, fast jag tror att jag inte kommer lyckas med toppen betyg för att bli behörig t läkarutbildning.
    Samtidigt känner jag mig jättestressad när jag hör hur alla klagar på att det är svårt på NA och vissa elever väljer att gå av istället för o kämpa mer.
    Med andra ord det känns inte att jag kommer få tillräckligt med poäng för att kunna bli läkare.

    Min fråga är, finns det nån annan väg än Natur som ger mig behörighet t Läkarutbildning!? Jag hörde att man kunde gå vård och omsorg och sen söka t Läkarutbildning efter att man har bildat sig klart som sköterska/undersköterska!? Stämmer det!?

    Tack i förhand //Israa

    1 Svar

    Lotta SYV
    Hej. tyvärr är inte Omvådnadsprogrammet eller som det heter numera Vård- och omsorgsprogrammet en framkomlig väg till Läkarprogrammet eftersom du behöver Ma4, Fy2, Bi2 och Ke2 för att komma in. Dessuom kommer du få svårt att komma in på en gymnasial utbildning på vuxenutbildningen om du har fullföljt en gymnasieutbildning tidigare.

    Ett alternativ är att utbilda sig till läkare utomlands istället - se www.allastudier.se

    Lycka till!// Lotta