Lisa

    Hej! Jag läser just nu sociologiprogrammet och har funderat på att läsa till en masterexamen i kriminologi. Då undrar jag vad det är jag kan jobba med efter det?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Lisa,
    yrken inom sociologi och kriminologi är i Sverige icke-reglerade, alltså finns inte några strikta krav på vilken utbildning som ger jobb. Varje arbetsgivare får fritt bestämma vem de anställer... och därför är det extremt svårt att svara på din fråga.
    Allmänt sett, så borde masterprogrammet i kriminoligi leda till yrket Kriminolog...
    Du kan kontakta studievägledare och programrektorn på masterprogrammen i kriminologi och fråga om de vet var deras f d suderande jobbar idag.

    Hälsningar
    Mikael SYV