Kimia
    Om man under VO läser kurser som t.ex,medicin 2 och akutsjukvård,vad har man för nytta sedan när man ska studera till tandläkare?.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hejsan!

    Enskilda kurser på Vård/omsorgsprogrammet ger inga formella fördelar vid ansökan till tandläkarutbildningen eller under självaste tandläkarutb.men det är alltid bra att kunna mer om hur människokroppen fungerar - oavsett vilken del av "medicin" man ägnar sig åt senare... allt i kroppen är på sätt och viss sammankopplat och man har bättre förståelse på hur det funkar och hur man skall behandla...

    Mvh
    Anna