Aisa
    Hej! Jag går i tvåan på naturvetenskap med inriktning natur. Jag läser just nu franska 4 för att få 1,5 i merit. Och jag vill läsa Eng7 eller matte5 i 3an för att få full merit. Men Problemet är att jag även vill läsa bild och form och jag vet inte om det går då man bara har möjlighet till 200 poäng för individuella val och om jag vill ha med bild blir det 300. Finns det någon möjlighet för mig att läsa bild och form eller får jag ge upp på det?
    Jag undrar en sak till, vad kan man välja för programfördjupande kurser, det är väl 200 poäng?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    hej Aisa

    vilka kurser som får läsas som Programfördjupande på NA kan du se på www.gymnasieguiden.se/program/NA/programplan/Programplan_NA.pdf

    och både matte 5 och eng 7 får läsas som programfördjupningar på NA. Och du har rätt på inriktningen naturvetenskap väljer man 200 p. inom programfördjupningar.

    Ang. om man kan läsa fler kurser/poäng på gymnasiet än det som det vanliga programmet innehåller, så är det upp till rektor att fatta beslut om. Du kan ansöka om att läsa utökat program och rektor beslutar och beviljar eller avslår.

    Bästa hälsningar

    ANNA