Carolina
    Jag går estetik och media och precis börjat år tre och valde engelska 7 som individuellt val. Jag har börjat ångra mig då jag inser att kursen verkar vara svårare än tänkt och är orolig att jag inte kommer klara av kursen alternativt orka plugga. Jag funderar på att byta till gränssnittsdesign men jag är kluven. I engelska 6 fick jag B och jag drar slutsatsen att jag iallafall klarar engelska 7. Men min fråga är om det är mer värt i slutändan vid studentexamen att få kanske betyget E/D i engelska 7 + merit eller B/A i gränssnittsdesign? (Ingen av dessa kurser krävs för det jag eventuellt kanske vill läsa vidare i framtiden efter gymnasiet.) Så vilket blir bäst vid mitt slutliga resultat vid examen egentligen, det resultat jag får för engelska 7 eller gränssnittsdesign?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Carolina!
    Godkänt betyg i en meritkurs höjer alltid ditt meritvärde och just eng 7 som ger 1.0 i merit höjer dubbelt så mycket. Min bedömning är att du höjer meritvärdet mer genom E i eng 7 än genom À i gränssnittsdesign.
    Mvh
    Milla syv
    Studie- och yrkesvägledare